Monastirs flygplats. Gristidigt.

Klockan är någonstans mellan 06:00 och 06:30. Jag har inte sovit på hela natten och är sjukt trött. Alla Dinarer är bortväxlade så det går inte att köpa nåt att äta.

3 plan ska iväg till Sverige denna sjukt tidiga morgon. 06:30 Luleå, 06:45 örebro och sen till sist mitt plan; 07:00 till Sthlm.

Redna runt 06:00 så börjar de ropa ut i ALLA högtalare på hela flygplatsen att ALLA passagerare som ska till Örebro måste infinna sig vid disken och checka in och borda planet..........inget händer.....eller, jo. Nästan alla kommer.

Men det är då fortfarande några nötter som vind för våg driver omkring på den inte allt för stora flygplatsen och fullständigt ignorerar att deras plan snart ska lyfta.

När det börjar närma sig avgångstid ger sig 2 stycken flygbolagskvinnor ut i vänthallen och ropar: ÖREBRO!! ÖREBROOOO!

Tror ni det händer nåt?
Självfallet händer inte ett dyft.

Ja men, tänker du. Det är tidigt, man 'är förvirrad, det är en ny plats....jo visst. MEN:
På billjetten står klart och tydligt när planet går och NÄR mans ka boarda. Känns som man borde ha koll på sitt eget plan därifrån.
Men nehedå. INgen dyker upp.
Paniken börjar forma sig i ansiktet på flyplatspersonalen. Var är svenskarna?

06:45, dvs AVGÅNGSTIDEN för planet så släntrar en familj lojt in och checkar in. Helt omedvetna om att de förenat ett helt plan. Och inte nog med det. De försenade även MITT plan,
1 extra timme fick jag sitta och stirra i den där trista salen tack vare att några människor är idioter och inte kan hålla reda på när deras plan går.

Jo, en annansak. När vi står och ska checka in bagaget så ska alla som ska med Luleå planet få gå före så de ska hinna. De öppnar en egen kö till dom. Men folk är ju dumma i huvet nåt så jääävuslt så dom ger sig inte till känna.
Då går 3 reseledare runt och gastar: LULEÅ????? NÅN SOM SKA TILL LULEÅ???
Ändå står det två tre stycken precis bakom mig som ska till Luleå och som står och är stressade över hur dom ska hinna nu när det är en sån kö.

Då borde väl en god människa som jag vända mig om och upplysa dom om att det finns en helt egen kö för dom och att 3 personer just i deta nu går och ropar att alla sdom ska till Luleå ska ställa sig där.
Men vet ni? Jag gjorde inte det.
Är dom sånna idioter att de inte kan lyssna då får de fan skylla sig själva.

Shit......jag kommer nog få det tufft om de religösa har rätt. Att man ska dömmas för sina handlingar och in i skärselden.
Men jag tror mer på fysik än på sagoböcker. så jag klarar mig nog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0