"Men vart fan går man in då!!!"

Jag tog en promenad till Sickla köpkvarter, som det så vackert heter, idag.
Jag vaggade omkring där och kikade på en massa roliga teknikprylar som jag inte behöver men som det verkar vara ganska kul att ha.

Sen gick jag fullständigt banans på JC och köpte en massa kläder för alldelse för mycket pengar. Försökte även småprata med blondinen i kassan, men tydligen så lär de inte ut språk på "ståikassanochseuttråkadutochstirrakundenöveraxeln-kursen". Jag trodde nog att svenska annars skulle ingå i blocket : "Hur jag använder kassaappareten och suckar samtidigt som jag ler åt min kollega och fnittrar åt killen som jobbar med att lägga upp jeans".......Men inte ens där verkar det ingå!

Hursomhelst så var det fina kläder.

Sen gick jag ut från jc och ut från hela det huset och skulle in på PC-City och stirra lite till. När man kommer mot PC-City så är det först en dörr(sånna där automatiska dubbeldörrar som går upp när man närmar sig), Men det dörrparet är inte ingången, utan den ligger ca 20 meter längre bort. För att undvika att folk förröker tränga sig in i fel dörr så har de som jobbar på PC-city satt upp en relativt stor lapp på den dörren där det står: "EJ INGÅNG: INGÅNG CA 20M" och så en bil mot den riktiga ingången.

När jag gick förbi "fel" dörr så var det en kostym klädd man som gång på gån försökte komma in. HAn gick närmare dörrparet, när de inte öppnade sig, backade han några steg, sen försökte han igen. Under hela den lilla dansen så pratar han i mobilen. När han för 4(!)e gången försöker få dörrarna att öppnas tittar han rakt på dörrarna(på lappen alltså, som är formatet A3). Han står så och stirrar i säkert 30 sek.
Sen utbrister han, nästan skriker:
"Men vart FAN går man in då!!!!???"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0