I provhytten

Jag var på H&M idag.
Skulle köpa lite skjortor och shorts inför min stundande charter-resa.

Jag tog med mig en bunt kläder in och började prova.

Då kunde jag höra detta:

-Maaaaaddeeeee......Maaaddeeeee
-Jaaaaaa.
-Koooooom
-Men ja har inga kläääder på mig
-Inteee jaaa helleeer.
-tyst-
Maaaaaaddeeeeeee....
-Jaaaaaa
-Kooooooooom
-Meeen jag har inga kläääder på mig
-Inteee jaaa heller.
-tyst-
-Maaaaaaddeeeeeeeee
-Jaaaaaaa
-Vaaaar är duuuuu
-Häääääär
-Vaaaaaar
-Häääääär
(tjejen öppnar fel provhytt)
-Oj förlåt!
-vaaaaaaar
-Hääääääär!

Ungefär där så fick jag nog, chansade på att kläderana passade och gick ut. Sedan såg jag tjejerna vid kassan. Båda två hade den där nya populära blonderade frisyren som tydligen kräver att man rufsar till håret, plutar med munnen och speglar sig vart än man kan minst en gång var femte minut.
Det var vad dom gjorde iaf.
Och typ alla andra tjejer i 16 års åldern som har den frisyren.....konstig bieffekt av frisyren.

Ja, som sagt ska jag på charter resa. Så nu slipper ni den här gnällspiken ett tag. Men jag kan tänka mig att jag kommer få en hel del stoff till den här bloggen.

Sköt om er. Och kom ihåg:

1. Stanna inte direkt innanför dörrar. Det genererar nämligen köbildning.
2. Prata inte högt i mobilen om privata saker på offentliga platser. Det är nämligen ingen som vill lyssna.
3. Betala inte med mynt om det är lång kö.
4. Åk inte kollektivt i rusningstrafik om du har barnvagn. Det brukar nämligen vara ganska fullt.
5. Spänn fast ditt fällbord så det inte slår i balkongräcket. Det låter så otäckt.

Kommentarer
Postat av: Cliff Hanger

Det finns säkert idioter i Tunisien också... Trevlig semester! ;-)

2007-05-16 @ 01:03:24
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com
Postat av: Rutan

Då kan jag tillägga:
Gör inte särskrivningar.
Skriv inte "vart" i stället för "var".

2007-05-16 @ 18:33:14
Postat av: Zandra

Längtar efter mera gnäll ;)
....och Svea mår bara bra!

2007-05-25 @ 18:27:53
Postat av: Jny

Till Rutan:
Det är min gnällblog.
Jag särskriver och stavar hur(och vart) jag vill;-)
Även om det är fel så har jag alltid rätt.
MVH
Jny

2007-05-30 @ 16:23:18
URL: http://folkaridioter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0