Veckans idot och jubelpucko!!!

Ja, då är den första veckan till ända med Idiotbloggen.
Tänkte att det då var på sin plats att utnämna veckans Idiot. Som förtjänar att stå i skamvrån i en månad(minst!).
Är ni beredda?
Då kör vi!

Pelle Johansson 82 år gammal, bor sedan en tid ensam i sin Lägenhet i Traneberg.
Hans fru bor på vårdhem i Nockeby, svårt sjuk i demens och Parkinson. Pelles lägenhet är 70 kvm, ligger lite undanskymd, det är bara en liten grusväg fram till porten med buskar omkring.
Pelle vill inte bo kvar, han vill flytta in på ett Äldrboende.
"Jag känner mig ensam det finns ingen att prata med. Det är så tyst här." säger han om sin lägenhet.
Han tycker även det känns otryggt, dels att vistas ute själv och dels det att han har hjärtproblem.

Han ansöker om en plats på ett äldreboende. Vilket inte borde vara något problem, tänker han.
Moderaterna som vann valet i Stockholm gick ju bla till val på  att "öka respekten för den enskildes önskan" när det gällde frågan om vart man vill bo när man är äldre.
Men ICKE.
Bromma stadsdelsnämd sa: NEJ.
Pelle överklagar till Kammarrätten och får rätt. Visst ska Pelle få bo med andra när han vill det ,istället för att vara helt ensam i sin lägenhet.

MEN DÅ bestämmer sig Brommastadsdelsnämd med ordförande Jan Tigerström (m) i spetsen att överklaga Pelles önskan om att få bo på Äldreboende.
Av underlig anledning så får Jan Tigerström och hans moderata vänner rätt.
Pelle får inte flytta till ett äldreboende.

Ensamhet och otrygghetskänslor är inte skäl nog.
"För att få flytta måste jag bli sjukare, det gör mig ledsen." Säger Pelle.

Så veckan Jubelpucko är således: JAN TIGERSTRÖM moderat ordförande i Brommastadsdelsnämnd, som inte kan låta Pelle få bo med andra ädre när Pelle uttrycklingen vill det.

Vi andra tackar, bockar och bugar för moderaternas skeva syn på valfrihet.
Tack tack.

(källa: stockholm city 7/3-07)

Veckans pest eller koler:
Få händerna körda i en mangel eller se Nanne Grönwalls krogshow 5 dagar i veckan i ett halvår.

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej johnny, jag tycker du är snäll, och jag tycker att ronnie sandahl borde bli veckans jubelidiot. Eller möjligtvis medierna som sväljer det han säger. Kram Lars

2007-03-15 @ 14:43:36
Postat av: Jny

Okej,
tack för att du tycker jag är snäll.
Ronnie har jag inte ägnat min uppmärksamhet åt.
Kanske ska göra det.
vet bara att han har halsduk på sig varje gång han gör en teve intervju.

Vilken Lars är du?

2007-03-15 @ 14:50:09
Postat av: cath

hey johnnyboy darko, den här bloggen rockar fan så fett!
(kom till kärrtorp nån dag vettja, här finns mycket bloggstoff att hämta...häromdan satt jag bakom några studenter som talade om att mobilerna var större förr. de kom på varför: "typ då på 50-talet var det en statussymbol att ha mobil, så då ville man att den skulle synas. så på 40- och 50-talet var mobilerna jättestora."
jag var tvungen att gå därifrån.)

2007-06-22 @ 13:04:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0