På besök i Örebro.

Att åka tåg är en prövning för en sån som jag. INte själva åkandet, men att behöva stå ut med en hel del idioter i trånga utrymmen är väl inget jag ligger och önskar mig på nätterna.
Idag var det den vanliga skörden av biljettfipplande trögbollar och placeringsfascister.
Vad är en placeringsfascist undrar ni. Jo det ska jag gladeligen tala om för er. Det är en person som MÅSTE sitta på plats 21 om det står det på biljetten även om hela vagnen är tom.

När jag åkte till Örebro imorse så var det jag och 5 till i hela vagnen.
Det fanns kanske 50 platser i den där vagnen. Tror ni att jag fick sitta själv?
Nej just det.
JAG som satt där först var tvungen att flytta mig för att slippa sitta inträngd. Men jag vill inte kasta allt för mycket skit på kvinnan som prompt skulle sitta bredvid mig. Jag kan vara likadan, för det är ju grymt jobbigt att behöva flytta runt.
Nej, jag skulle snarare vilja fråga bokarna på SJ om de gör sådär bara för at tjävlas?
Kan man inte sprida ut folk litegrann?
Ah well.

Priset för dagen går inte som jag trodde först till mannen som I VARJE paus på min föreläsning kom fram och pratade om ingenting. Istället går det till café biträdet som arbetade där jag skulle förröka hinna äta lite innan jag skulle åka hem.
Jag stormar in på cafét, frågar hur lång tid det tar att få en köttfärspaj, han svarar 7(sju) minuter. Jag stirrar lite tomt i luften och försöker beräkna hur mycket tid jag då ska få över till att äta.
När ska du åka, frågar han.
3 minuter över, svarar jag.
Men då hinner du. Säger han.
Okej, man ska ju lita på människorna. JAg beställer den där jävla köttfärspajen.
Tror ni jag fick den efter 7 minuter? det tog närmare 15(FEMTON), då hade jag ju redan velat bort 5 minuter innan jag bestämde mig. Så då hade jag ca 8 minuter på mig att äta.
Visst alla kan ju göra en felbedömning i tid, men grejjen var att han ägnade typ 5 minuter åt att få bort plasten från en gurka som han skar tre sneda skivor och la på tallriken.
När han hade gjort det, då var det som han kom på: Ja just fan, det ska ju vara en paj oxå.
Så då tog han tag i projektet att laga pajen.
Dvs, ta den från frysen och slänga in den i micron.

Men pajen var god. Lite för varm dock. Men god. 
Jag kan klaga på det mesta, men mat. Det gillar jag.

Kommentarer
Postat av: Miss Peach

Du klagar på veggomat...JÄMT! Utom kanske pannkaka...men folks förhållningssätt till pannkaka är för övrigt något JAG vill klaga på. Det är FEL att äta med ärtsoppa till och det är RÄTT att äta med rivna morötter I smeten....GÖR OM GÖR RÄTT...ni som inte vet hur en slipsten skall dras

2007-03-14 @ 08:50:40
Postat av: Jny

Jag klagar på Veggoshit för att jag inte anser att det är mat.
Så det så.

Riktig mat, sånt som jag tycker om att äta, sånt klagar jag inte på.

Men linser, fyllda paprikor, groddar, rårivna selleristjälkar och annat blahablaha kan ni veggie fegisare hålla för er själva.

Så tycker jag.

2007-03-14 @ 10:48:33
Postat av: Miss peach(något mer irriterad)

Jävla larv på dig!







;)

2007-03-14 @ 13:39:16
Postat av: Anonym

Jävla larv på dig!







;)

2007-03-14 @ 13:40:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0