Ingen koll i tunnelbanan

Sitter på rådmansgatans T-banestation och ska åka hem. Jag är trött och slö och har därför satt mig på en bänk.
Sitter på liksom fel sida av perrongen, så jag ska inte på tåget som ruller in på stationen.
Men det ska 2 äldre damer. De har varit på museum om jag har uppfattat deras samtal rätt.
JA, jag är även en tjuvlyssnare.
Men ändå. Tåget stannar, dörrarna slås upp.
Damerna vaggar fram mot tåget, de pratar med varandra om nåt som jag inte hör, de kliver på tåget och det är då jag får bevittna ett fantastiskt skådespel.

Tant nr 1 svänger av till vänster när hon kliver på tåget.
Tant nr 2 svänger av till HÖGER när hon kliver på tåget.
Jag ser hur båda tanterna går ifrån varandra, båda pratar fortfarande.
Sen ungefär samtidigt märker de att de inte har sin vännina med sig. De snurrar sig omkring, men verkar inte se att den andre bara är några meter bort.
Båda tanterna får panik på varsitt håll och börjar småspringa till närmsta utgång, dock inte den som de gick in igenom.
Den ena tanten får boxa sig fram genom en skolklass, medan den andra bara kan skrida fram.
De stiger båda ut på perrongen ungefär samtidigt, ser helt förvirrade ut.
Dörrarna stängs bakom dom, tåget åker.

Ja herregud alltså.

Kommentarer
Postat av: Annis

hej där !
du har blivit utmanad :0) kika i min blogg för mer info !
www.annis.blogg.se
lycka till !!!

2007-03-20 @ 10:03:42
Postat av: Cliff Hanger

Vilken syn!

2007-03-23 @ 01:18:40
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com
Postat av: nina

Oh, jag hade velat betala för att se det här! Fantastiskt skådespel! Bättre än bio!

2007-03-31 @ 15:42:22
URL: http://www.ninaiscool.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0