Fällbordets historia.

Min granne är nog en så¨nära fullfjädrad idiot man kan komma.
I alla fall när det gäller att förstå sig på sitt fallbord på balkongen.

Han har ett sånt bord som man liksom hänger på räcket, och sen fäller upp. Jättefint. Väldigt praktiskt kan man tycka. Men grejen är den att det blåser ganska mycket på gatan där jag bor.
Då svänger det där bordet i blåsten och förvandlar helt plötsligt hela hans balkong till en stor Gong-gong.

Verkligen spännande Hans balkongräcke är fäst i väggen RAKT ovanför mina fönster. Så dessa slag i räcket liksom forplantar sig in i min lägenhet.
Det låter JÄTTEMYCKET.

Nu är det inte bara jag som blir störd av detta utan jag vet att flera grannar har pratat med honom om det där bordet. det var nämligen en incident i höstas då han hade bordet uppe och det var halv storm ute och människan jobbade natt. Så en hel natt dongade det där. Det var omöjligt att sova och hela gatan var vaken.

Då tycker man att man borde ta ner bordet när man inte använder det.
Tror ni han gör det?

Nej. Så nu låter det så där härligt igen. Han är en sån idiot alltså.

Kommentarer
Postat av: Cliff Hanger

Jag tycker att du på morgonen, innan du går till jobbet och han ligger och sussar i sin säng, ska ställa dig och ha en gong-gong konsert utanför hans fönster eller dörr. Då kanske du kan få mer respons för dina klagomål.

Jag har för övrigt gjort lite reklam för din blogg i mitt senaste inlägg.

2007-04-03 @ 18:11:21
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0