Blir man debil när man skaffar barn? Del 2

Var på besök hos några vänner som är nyblivna föräldrar.
Det var ju sådär.

Båda två sitter oavbrutet och stirrar på sitt barn.
Det är omöjligt att föra en konverastion.
Nu är det inte så att barnet är så litet att det är hjälplöst, det jollrar på, kryper omkring och har sig.
Men ändå.
Inte en sekund är blicken tagen från det lilla barnet.
Shit alltså vilken chock det barnet ska få när det typ ska börja på dagis, eller hamnar i ett sammanhang där inte alla stirrar på det.

Och sen, vafan. Bjud inte hem folk om ni bara ska sitta och stirra på barnet och sen så fort barnet antyder en gäspning så måste allt släckas och tystas och alla gäster ska lämna huset så fort och gärna så tyst som möjligt.
Sen ska dom båda två dadda runt och lägga barnet.
Så gästen(jag) tar på sin jacka och halsduk och går utan att någon ens säger hej då.
Det var nog sista gången jag gick hem till dom på ett par år.

Kommentarer
Postat av: Cliff Hanger

Jag antar att de inte har fått adressen till den här bloggen... Men kul att jag fick det. :-)

2007-03-17 @ 01:05:26
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com
Postat av: Rutan

"På ett par år"? Du kommer inte att kunna föra ett normalt samtal med dem förrän ungen är 13 och vägrar gå ut ur sitt rum. Till dess kommer föräldrarna att låta honom avbryta alla samtal, för att barn ska få ha frihet.

2007-04-19 @ 23:10:27
URL: http://rutan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0