slöhäckar ska inte jobba inom serviceyrken

Jag och en vän ska fika på ett café på söder.
Alla i personalen ser sjukt bakfulla ut, det går långsamt. De lyssnar inte på vad folk vill beställa.

När jag kommer fram till disken så står idiottjejen och pratar med sin kompis som ser ännu mer bakfull ut och sippar på en latte vid ett bord nära disken.

Jag skiter i va de gjorde igår, jag skiter i vad de än säger.
Jag är gäst på cafét och jag vill beställa.

Min beställning är som följer....får se om ni hänger med nu. För det gjorde inte hon.

- Jag skulla vilja ha en salami och brie macka, kall, och en Latte.
- Va?...Kaffe?
-Ja, men latte och en salami och........
-Jossan...JOSSAN....gör du en latte.(vänder sig mot mig igen) Var det bra så?
-Ja.(säger jag.....hon måste väl ha hört?)
-Det blir 23 kronor.
- Men jag ville ju ha en macka oxå....
-Vad då för nån?
-En salami och brie. Kall.
-Ska du ha den kall eller varm?
-Kall.
-Okej.....och en kaffe?
-Nä, en latte....
-Jaha.....okej.......skulle den vara varm.....smörgåsen?
-Nej. Kall, jag vill ha den kall.

Hon stirrar som i trans på kassamskinen. Tillslut får jag betala, men då finns det ingen växel.
Så hon ska komma ut med den till mig.
Jag går och sätter mig. Då kommer hon efter ett tag ut med latten och min växel.
Hon har även med sig en fråga.
Den lyder:
-Hur skulle du ha mackan? Varm eller kall?

Jag tittar trött på henne och svarar:
-Varm, jag ville ha den varm.

Hon ler och svarar:
-Ja just det. så var det ju.

Men det ska sägas att mackan var sjukt god.
Cafét som ni kan se allt detta på heter: Bolux och ligger vid Greta Garbos torg på söder.

Kommentarer
Postat av: Greta

Bollocks! Greta Garbos torg!

2007-06-03 @ 21:41:44
Postat av: Jny

JAAA, givetvis......ändring sker omedelbart....jag hade fel!

2007-06-04 @ 09:34:45
URL: http://folkaridioter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0