Idiotiskt beteende

Öppet brev:

Hej,
När jag var i femårs åldern tyckte jag att en av de roligaste sakerna var att upprepade gånger trycka på knappen vid ett övergångställe.
Dels för att det lksom klickade till så skojigt, och sen trodde jag faktiskt på allvar att apparaten inne i stolpen trodde att det var många som väntade om man tryckte fler gånger, och att man då skulle komma fortare över.
Nu vet jag bättre. Man kommer inte över fortare för att man trycker fler gånger.
Jag har även plockat upp några andra intressen sen jag var fem, så nöjet av att upprepade gånger trycka på knappar vid övergångsstället har liksom runnit av mig.

Tyvärr verkar inte alla ha gjort samma resa som jag.
Jag har flera gånger den senaste tiden sett hur vuxna människor trycker en 5-6 gånger på knappen utan synbar anledning.
Eller idag så kom jag fram till stolpen, tryckte på knappen och ställde mig och väntade. SEKUNDEN efter kommer en kvinna i min ålder och trycker 2 ggr på knappen. Efter henne kommer en man, trycker på knappen, sedan en tonåring, även den trycker på kanppen. Och sen när vi är 4 som står och väntar vid övergångsstället så kommer en 5:,e som även han TRYCKER PÅ KNAPPEN!!
VAD I HELVETE??
Vi står väl inte där och bara chansar?
Han måste väl ha förstått att vi tryckt på kanppen?
Och inte nog med det, han trycker 1...2....3...4 gånger. PIP PIP PIP PIP!!!

OM det står 4 personer vid ett övergångställe så kan man nästan satsa sitt liv på att nån har tryckt. Då behöver du inte trycka igen.
Och sen det här med att trycka upprepade gånger.
Läs understående mening låååångsaaaaamt. Ha med den på en lapp som du kan titta på när du ska gå över gatan.


DET GÅR INTE FORTARE FÖR ATT MAN TRYCKER FLER GÅNGER. DET ÄR BARA JOBBIGT FÖR DINA MEDMÄNNSIKOR ATT HÖRA PIPET. OM DU MÅSTE TRYCKA, TRYCK EN(1) GÅNG.


Så tack för uppmärksamheten, och vi hoppas båda på skärpning. Annars kommer jag bryta fingrarna av er, ni som okynnestrycker!


MVH


Jny


Kommentarer
Postat av: Cliff Hanger

Men det värsta är ändå folk som okynnestrycker när det inte är någon biltrafik att tala om. Såna där jävlar som trycker på knappen så att det blir rött precis lagom så att ajg får stanna med bilen eller bussen för att de ska gå över, trots att de lika gärna kunde ha gått över innan jag kom fram till rödljuset eller att de kunde ha gått över precis efter att jag åkt förbi. Såna människor borde skjutas för att de har så dålig tajming....eller bara är egocentriska.

2007-06-18 @ 21:45:57
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com
Postat av: Jny

Ja,
det finns så mycket som får en att bli arg, eller att bara sucka och undra hur människorasen ska överleva.

2007-06-18 @ 22:26:59
URL: http://folkaridioter.se
Postat av: Amorsken

Jag är rädd ibland för din mentala hälsas och din fysiska hälsas skull Johnny. Jag tänker lite såhär: I förebyggande syfte för att du inte ska bli så irriterad och arg så du har sönder ett kärl någonstans i kroppen så kan du väl bara säga nästa gång någon kommer: "Jag har tryckt på knappen!" Då besparar du dig själv en massa onödig ilska och irritation.

2007-06-18 @ 22:31:07
Postat av: Jero

*host host* särskrivning *host host* femårsåldern *host host* svider i ögonen *host* =P
Ledsen men det gör verkligen ont i hela själen att någon, vars blogg jag verkligen gillar att läsa medans jag sitter och är överpretto till Sjösala Vals av Evert Taube, missar på en så grundläggande sak.

2007-06-29 @ 02:02:37
URL: http://jero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0