Trängselavgifter

Okej, det kanske finns nån som får ihop det här. För jag får det inte.
När man inför trängselskatten i sthlm så vill man att folk ska åka MINDRE bil och MER kollektivt.

Så långt är det ju inge problem.
Men det spännande kommer ju när borgarna säger att pengarna man får in ska INTE gå till kollektivtrafiken. Utan dom ska till att byga mer vägar?

Alltså om fler folk åker kollektivt så kommer ju trycket öka på SL, vilket betyder att de måste sätta in mer resurser vilket kostar mer pengar.
Då kan man ju tänka sig att en rimlig lösning på det lilla problemet är att ge pengar från intäkterna av trängselskatten till SL så¨de kan möta de ökade antalet resenärer.

Men ska man göra det?
Nej.
Man ska ta pengarna från trängselskatten och lägga på att bygga vägar.

Snälla är det jag eller dom som är idioter?
För jag får fan i mig inte ihop det.

Man vill alltså få bort folk från vägarna, men man tar  pengarna och bygger mer vägar......nä, jag fattar inte den logiken.
Någon?

Kommentarer
Postat av: Nina

Jag kan förklara det här för jag tror mig ha kommit att förstå de här idioterna. Jo, de gör så att de som kan undvara bilen ska göra det, de är ju ändå så fattiga att de inte har råd med trängselavgifterna. Så de som fortsätter åka bil ska man gynna genom att ge dem lite mer väg! Vi andra som fortsätter åka kollektivt eller de som börjar åka, de är ju losers så de behvöer ju inte få ngt!

2007-04-15 @ 18:40:57
URL: http://www.ninaiscool.com/
Postat av: Mårten Gustafson

Jag har gått och klurat på att starta en blogg med titeln Hatjournalen för just denna typ av inlägg. Nu ska jag med nöje följa den här så kanske mitt behov av att publikt spy galla över alla idioter minskar. Tack.

2007-04-16 @ 18:40:53
URL: http://marten.gustafson.pp.se
Postat av: Verbal Kint

Man behöver inte vara mr Spock för att konstatera: "This is not logical."

Tack, Jny! Jag har letat/väntat på det här!

2007-04-16 @ 19:56:45
URL: http://vadsvartdetar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0