Släpp ut minkarna det är vår, och lås in Reclaim the streets.

Ännu en minkfarm har blivit attackerad av "djurvänner".

Nu vill jag direkt säga att jag inte har särskilt mycket till övers för vare sig pälsindustrin eller vegetarianer. Men jag är mycket emot att plåga djur.

"Djurvännerna" ska stoppa minkfarmarna.
De bryter sig in, öppnar upp alla burarna.
Minkarna som är födda i fångenskap vet inte va de ska ta sig till.
Men de kilar försiktigt ur sin bur och ut i naturen.
Eftersom de är födda i fångenskap så vet dom inte hur man skaffar mat på annat sätt än att äta ur skålen i buren.
Som en 3åring kan räkna ut så dör djuren, de svälter och fryser ihjäl tämligen omgående.
Så då undrar jag: Är det att vara djurvän att släppa ut djuren så de dör.
Jag VET att de annars skulle bli päls, och jag skulle gärna rädda dom, men finns det INGET annat sätt än att döda dom?

Jag tycker logiken är lika tydlig som "reclaim the streets" som vill ta tillbaka stadens gator(från vem?) genom att slå sönder butiker och elda saker och sen skylle allt på polisen.
Det är ju en tydlig logik.
Och det värsta är att på tisdag så är dom igång igen.
Förrförra året tog de tillbaka gatorna genom att vandalisera hela karlaplan. Förra året skulle de gå lös på vitabergsparken. Men det blev inget. Men efter ett tag så dök de upp på medis och förstörde lite.
Grattis Stockholm!

Men man kanske skulle göra ett byte. Lås in rekläjmarna, låt minkarna dansa på gatorna.
Tror ingen skulle sakna rekläjmarna nämnvärt

Och vem fan köper egentligen minkpälsar?


Kommentarer
Postat av: Lallarn

Ja, det är så man blir matt.
Borde det inte vara bättre för Djurvännerna att typ föra samtal med minkuppfödarna, eller samla namnlistor till politikerna. Dte känns ju lite kontraproduktivt att döda det man vill rädda om man säger så.

Sen Reclaim....de är ju de största lallarna av alla. De är pinsamma och jag skäms över att vara vänster när de oxå kallar sig det.

Men de är ju inte vänster, utan kunde lika gärna vara höger, för de vill ju bara förstöra.

Bra blogg, keep it up!
Lallarn

2007-04-29 @ 19:27:07
Postat av: Jero

Släpp ut djurvännerna i trafiken istället för minkar, där där hamnar många också. Då skulle det bli till att köra slalom på E4an vill jag lova. Five minutes of freedom innan krossad under minibuss liksom.
Och om jag ville ha tillbaka något skulle jag då inte sabba det först, det är ju bara asdumt. Vad ska jag använda trasiga saker till liksom? Korkat. Good blogging. =)

2007-05-10 @ 12:34:39
URL: http://jero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0