Jag är så ointresserad!

Sitter på tuben på väg till jobbet. Jag försöker att läsa min bok.
Men på sätet bakom mig så sitter en tjej och snackar så JÄVLA högt om hennes privata grejjer.
Jag är så ointresserad av att höra det så jag har stor lust att vända mig om och ta hennes mobil och stampa sönder den.
Kan inte folk förstå att vi inte vill höra om dera privata problem på väg till jobbet.
Eller, JAG vill iaf inte det.

Det kliver även på ett gäng unga killar. Alla är klädda som om det var gängkrig i LA, vilket jag tycker ser så fånigt ut att jag måste skratta lite tyst för mig själv.
De har liksom bandanas i gängfärger på sig!!!
Hur hårt den är i förorten, så är det inte så hårt....och särskilt känns det ju extra dumt att de klär sig som gängen i LA, när de bor i ett miljonprogram utanför sthlm.

Det är 4 stycken, 3 av dem har sina hörlurar från I-poderna hängandes över öronen. Den 4:e verkar inte äga en I-pod, så han lyssnar på musik hur högtalaren på sin mobil, som han håller till örat.
Alla går och nickar på huvet i sin egen takt och försöker se hårda ut.
Det ser så löjligt ut att jag fumlar fram telefonen och tar en smygkort på de 4 små gangsterswannabena som gungar sig in i t-bane vagnen.
Det som nu händer är helt makalöst.
De sätter sig i en 4:a, och börjar prata med varandra, men eftersom alla lyssnar på musik samtidigt så pratar de JÄTTEHÖGT, plus att ingen riktigt hör va de andra säger, och att vi andra stackars satar blir tvingade att lyssna till musiken som han utan I-pod har i sin mobil, tryckt mot örat.

Så under 3 stationer så får jag se dem, sitta och se tuffa ut, nicka i varsin takt, prata JÄTTEHÖGT och säga: Va? hela tiden......
Man undrar liksom.

Eller, nej, jag undrar inget. För jag vet en sak: Folk är idioter.

Kommentarer
Postat av: Sara

Okej, betänk det här scenarot då. Comptonkillar - I PITE. Det du!

2007-04-28 @ 18:27:16
Postat av: Jenny aka Hårtårtan

Jag fullkomligt HATAR folk som skriker ut sina samtal på tuben eller bussen. Jag har lust att vända mig och och fråga om hon tror att hela tuben vill höra om hennes ointressanta liv, men jag är för feg :(

2007-05-10 @ 17:40:27
URL: http://haircake.blogg.se
Postat av: Jero

Jag tycker det är roligt att sitta och lyssna på mindre människors mindre problem. Speciellt när jag åker ensam. Är man två kan man iofs håna personen mellan sig själva men ändå, det är liksom... Kul. Speciellt om de lägger på och sen bara sitter och tittar. Då kan man vända sig om och säga något roligt/elakt/pinsam (roligt för mig, elakt av mig, pinsamt för den andra) så att de blir heltröda och inte får ur sig ett ord. Då säger man bara "Jaha, nu passar det minsann att vara tyst" och så går man av vid sin hållplats. Det är inte alltid man kan få in en sådan, men när den väl sitter... Priceless.

2007-05-10 @ 20:26:12
URL: http://jero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0