Folk som viskar

Jag åkte tåg en gång. 
Kom inte ihåg vart jag skulle, eller vart jag var på väg ifrån.
Men jag kan tänka mig att jag var på väg till nån fomr av kärleksrelation.
Som naturligtvis inte höll.

Men i alla fall. JAg har fått kupéplats.
Fan va bra tänkte jag. Men jag tänkte ju såklart att jag skullle få sitta själv där. Men ICKE. Bredvid mig så slår sig ett äldre par ner.
Förutom det faktum att de åt illaluktande smörgåsar hela vägen och tog mer plats än vad de skulle så viskade de med varandra hela tiden.
Jag höll på att få ett psykbryt! I typ 4 timmar så sitter jag i ett litet rum på ett tåg tillsammans med 2 personer som VISKAR!
Varför gjorde de dom det? Vad är det?
Trodde dom att jag skulle tjyvlyssna? Som om jag skulle vara speciellt intresserad av vad ett gammalt par sitter och pratar om på en tågresa!
Idiotiskt.

Igår var jag och K-man i Gävle och skulle äta på nåt ställe.
Vi har efter stor nogranhet valt ut ett ställe som verkar liiite bättre än de andra sunkhaken i den stan.
Vi slår oss ner, och vid bordet bakom oss sitter 2 killar och viskar till varandra.
Jag blir ju fan sjukt nervös av sånt.
Va fan ska man gå omkring och viska för?

Sen en annan helt sjuk sak är att på torget i Gävle finns det inte mindre än 4(FYRA) små små vagnar som säljer korv.
Det är ju löjligt. 4 stycken.......inom 20 meter.....i Gävle.....hur går det ihop?

Kommentarer
Postat av: Amorsken

HAHAHAHAHAHA...du din bittra lilla fantastiska varelse. Jag kan fan sätta min högra fot på att hade paret i kupén INTE viskat hade du i alla fall fått psykbryt på att de pratade...så det var lite loose or loose över den. Jag är övertygad om att paret ville vusa god ton och inte prata högt när ni bara var tre stycken. Jag tyckte det var fint gjort. Däremot hade DU kunnat prata lite med dem, då hade de nog inte viskat och ni hade kunnat spela UNO eller nått på väg till den där relationen som ändå inte höll ;)
På tal om korvvagnarna så tror jag det är så i Gävle bara för att det är krig där....(en kompis lillebror trodde det ända tills han var ca 12 år...det är hysteriskt kul)
Kram

2007-04-19 @ 18:49:02
Postat av: Jny

Nä du,
nån måtta får det vara. VArför ska jag prata med dom.
Nej nej, det kommer inte hända. Förmodligen hade jag blivit galen om de hade pratat sitt nonsensprat högt.

2007-04-19 @ 20:34:04
URL: http://folkaridioter.blogg.se
Postat av: Sara

de kanske gillar körv i gävle helt enkelt? :D

2007-04-28 @ 18:18:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0