Yttersätesterrorism

Jag åker kommunalt varje morgon.
Det tär på en ibland. Både för att SL är totalt inkompetenta när det gäller kommunikation till resenärerna.

Ex: Det är helt svart på tavlorna som visar tid på tvärbanan. Det har så varit i nästan 20 minuter, men ändå så sägs inget om vad som är fel, och det mest intressanta är att INGEN vet någonting.

En annan spännande sak är att i rusningstrafik så är det 5 minuterstrafik på tvärbanan, men när jag kom till stationen häromdagen så var det 6 minuter till nästa avgång....det borde ju liksom inte funka...

Men nu till yttersätesmänniskorna.
JAg kom med sjukt mycket grejjer och klev på bussen. Alla yttersäten var upptagna, barnvagnsställena var upptagna. På ett ställe sitter en kvinna ytters, men det är ledigt innerst, så jag frågar henne om hon kan hoppa in, så jag slipper tränga mig in med allt.
Hon svarar nej.
Jag tränger mig in, hon suckar åt mig när jag lyfter väskan så den nästan slår till henne i huvet. Men vad ska jag göra liksom.
Sen kommer det spännande.
JAg tänker att hon kanske vill sitta kvar ytterst för hon ska av först.
MEN ICKE.
Jag ska av före henne, så återigen ska jag krångla mig ut, dra ut väskorna och råkar(ja, faktiskt) dra till henne i huvudet med en (mjuk)väska.

"Men se dig föööör!" Säger hon irriterat.
JAg spänner ögonen i henne och säger med kontrollerad stämma:
"Men du kanske kunde flyttat in?"
Då bara vänder hon bort blicken och suckar lite.
JAg hjade god lust att dra till henne i huvet med väskan en gång till. Men det gjorde jag inte. Jag gick bara av helt enkelt.

För det är svårt att resonera med folk som är idioter.

Kommentarer
Postat av: Cliff Hanger

Erkänn att du njuter lite i smyg när du träffar på dessa idioter, eftersom du då får finfint bloggmaterial. Erkänn! ;-)

Jo, självklart ska vi dricka öl i sommar, även om jag har fått en rejäl dos av dig nu ;-) (fick se väldigt mycket kropp senast). Ta över Umeå med lite sång, lite dans och lite naket nu! Och ha det så bra i Afrika, men smuggla inte knark därifrån! ;-)

Andra bloggadresser kan också vara intressanta.

2007-05-11 @ 23:29:37
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com
Postat av: Jenny aka Hårtårtan

När jag skulle åka hem till Sthlm ifrån min hemstad så satt det en tjej längst fram i bussen, längst ut och på den innersta platsen hade hon slängt upp sina väskor.
Jag gillar att sitta fram, jag brukar till och med ljuga mig till en plats längst fram i bussen, så jag frågar henne "Kan jag sitta jämte dig?" varpå hon kollar på mig och säger "helst inte, jag ska ha min packning där"

Jag blev så jävla paff kan jag säga dig. Jag svarade
-Väskorna ska ligga på hyllan ovanför eller i utrymmet under bussen, inte på sätet"

Hon blev skitsur och pekar på sätet bakom och säger;
-Kan du inte sitta där då?
-nej jag vill sitta här, jag mår illa annars säger jag, och hon lackar ur, sliter tag i sina väskor och sätter sig bakom.

skrämmande!

2007-05-15 @ 02:08:44
URL: http://haircake.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0