Första idioten

Sitter på "Kina-Thai Gården" i hammarby sjöstad. Man kan ju börja med att undra varför restaurangen heter som den heter. Min starkaste gissning är att namnet "Kina-Thai Garden" var upptaget.
Och då tänkte väl dom att vafan gården eller garden...det spelar väl ingen roll.

Men jo, kära kinakrogs ägare. Det spelar roll. Det är en stor skillnad.
Nog om detta. Det är fantastiskt bra kinakrog som jag verkligen kan rekomendera. Ta ankan, den är supergod.

JAg sitter huroms och äter lunch, det är buffé, så man kan slabba i sig lita av allt. JAg har tagit ett bord nära kassan, sitter och läser aftonbladet när ett par kommer in. De ska oxå äta lunch.

Rutinen är så att man går fram till kassan, betsäller det man vill ha och sen frågar den trötta kinesättlingen bakom kassan vad man vill dricka.
Mannen i paret beställer först.
Han ska ha en buffé, frågan om drickat kommer, han svarar: Cola.
Kvinnan kommer fram. Beställer buffé, den obligatoriska frågan om drickat kommer. Då frågar hon:
"Ja, vad har ni?"
Kinaättlingen svarar: "Cola, mineralvatten, sprite, lättöl, mjölk."
"Då tar jag Fanta." säger kvinnan
Kinamannen stirrar på henne.
"Vi har ingen fanta."
"Näha" svara kvinnan och ser på riktigt förvånad ut. "Men vad har ni då?"
Kinamannen stirrar uttryckslöst på henne.
"Cola, mineralvatten, sprite, lättöl, mjölk." säger han för andra gången på mindre än 30 sekunder.
"Har ni jos?" frågar kvinnan som verkar sakna både hhjärna och öron.
"Nej." Svarar kinamannen
Då slår hon rekord i idioti när hon för 3:e gången återigen ställer frågan:
"Vad har ni då?"
Kinaättlingens tålamod har nu tagit slut. HAn ställer upp ett glas på disken, tittar på henne, pekar på vattenkaraffen som står bredvid och säger:
"Du dricker vatten. NÄSTA!"

Vad har vi lärt oss av den här lilla historien då?
Lyssna på svaret när du ställer en fråga är dagens sensmoral

Välkommna till min nya blogg förresten. Nu ska dom fram i ljuset alla idioterna runt om oss.

Kommentarer
Postat av: Lena

Hej å tack för detta mycket välkomna tillskott på bloggfältet! Detta verkar vara en utmärkt person. Lite soup nazi över det hela... haha.

2007-03-04 @ 15:02:13
URL: http://lenaloppan.blogspot.com
Postat av: Jny

Trevligt att du hittade hit.
Jag ska göra mitt bästa för att se till att du blir underhållen här!

2007-03-05 @ 14:45:30
Postat av: Kalla mig vad du vill

hehe
Måste erkänna att jag gjorde samma sak igår. Beställde en mellan latte på Espresso house och killen i kassan sa: en stor eller en liten?
En mellan, sa jag. Då höll han upp två muggar och visade den lilla och sa: en liten? och sen gjorde han sammma sak med den stora. Ändå började jag säga mel nej, stor...
Till mitt försvar kan jag säga att jag sovit i tolv timmar och ännu inte druckit mitt obligatoriska kaffe...

2007-03-05 @ 22:18:56
URL: http://http://blogg.aftonbladet.se/894
Postat av: Jean

hahahahahahaaa fantastiskt!

2007-03-06 @ 09:23:57
URL: http://blogg.aftonbladet.se/1067
Postat av: ILN

Jag skrattade högt när jag läste detta!

2007-03-11 @ 15:28:07
Postat av: Cliff Hanger

Hahaha... imponerande gjort av kinesen!

2007-03-17 @ 01:15:05
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0