IQ-test på sjuelva

Flickan i yngre tonåren är som alla andra i hennes ålder klädd i mjukiskläder, för att se lite avslappnad ut.
Men PARADOXALT nog så är hon även otroligt hårt sminkad, med brunkräm och hela paketet. Hon har även en frisyr som tydligen kräver att man för handen obestämt genom den var 5:e sekund. Och om man kan ska man gärna titta in i en fönsterruta, spegla sig och puta med munnen.

Nåväl, denna människa skulle köpa chokladcookies på 7/11.

"Ja skulle vilja ha en sån där kaka." sa hon och pekade på det hon ville ha, samtidigt som hon drog handen genom håret och speglade sig i den lilla glasrutan framför kakorna.
"Det är 2 för 1." Upplyste expediten i sin för lilla keps.
"Jaha....vaddå?" undrar tonåringen och putar med munnen och speglar sig på baksidan av sin mobil.
"Alltså, det är 2 för 1. Du köper 2, men det kostar bara som 1."
"Ahaaaa, va smart. Men det tar jag." Säger flickan.

Expediten med sin lilla keps lägger ner två kakor i en påse. Tonnisen ser oroad ut.
"Då blir det 20 kronor." säger kepskillen
"Men det var ju 2 för 1?" säger tonnisen långsamt.
"Ja." svarar expediten.
"Men jag fick ju bara 2."
"Precis. 2 för 1."
Tjejen tittar länge på expediten, sen kommer det:
"Men jag trodde 2 för 1 var att man fick dubbelt."
"Ja, men det får du ju. Du betalar för 1 men får 2."
Att han ens orkar med detta samtal gör att jag fick respekt för honom.
"Men jag trodde jag skulle få 4. För det är ju liksom dubbelt.Riktigt 2 för 2 liksom. Fattar du?"

Expediten stirrar tomt på tonnisen.

"Nej jag fattar inte vad du menar. Men jag förstår plötsligt varför det är så ont om folk på högskolorna."
En ganska dräpande kommentar kan man tycka. Jag fnissade lite, och alla som hörde den drog lite på munnen.

Men det fanns en som inte förstod. För tonåringens svar var:

"Vaddå? Har dom inte 2 för 1 där eller?"

We are dooomed!!


Kommentarer
Postat av: ut

Jag tyckte det var ett bra svar av tjej

2008-02-06 @ 20:52:48
Postat av: amorsken

HAHAHAHA, bra kille. Jag har också respekt för honom, men inte för han orkade ha konversationen, utan för att han gav henne en syrlig kommentar. Sånt e roligt!

2008-02-08 @ 13:22:45
Postat av: Linda

hahaha
Jaadu, det är fantastiskt.
Oh the humanity!!

2008-02-28 @ 01:55:30
URL: http://avantgardet.blogspot.com
Postat av: Anonym

kommer det inte mer uppdatering snart?

/väntande

2008-03-22 @ 12:59:31
Postat av: Bambasantajamaha

Geez, gå runt o snäppa upp allt som folk säger, du borde fan bli journalist.

2008-04-03 @ 11:05:21
Postat av: brita

U.N.D.E.R.B.A.R.T!



!

2008-05-26 @ 20:26:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0