Ingen TV, bara video.

Berättat för mig av en kompis.

Hon skulle ha utbildning med ett gäng elever på en skola. Hon kommer dit på morgonen och möts av en stressad och något förvirrad lärare.
Läraren frågar om hon behöver något för sin utbildning.

"Ja," Svara min vän. "Jag skulle behöva TV och video."
"Men oj!" utbrister läraren. "Men det finns ju inget sånt där TV-uttag här inne!Hur ska vi göra då! Det finna inga klassrum här på skolan som har TVuttag!"
"Nej, men vi ska inte titta på TV, jag ska bara använda videon."
"Jaha. Okej, men det är ju en annansak."
Läraren skrattar lite åt sitt eget stressutbrott om TV-uttaget.
"Men då går jag iväg och hämtar det"

Läraren försvinner iväg. Min kompis förbereder sig för dagen utbildning. Det knackar på dörren. Hon öppnar.
Utanför står läraren med en video i famnen.
Hon räcker fram den och säger:
"Sädär då. Här har du videon. Lycka till idag då."

Kommentarer
Postat av: Kitty

kanske inte så smart... /Kitty

2007-03-06 @ 14:20:45
URL: http://elinhellokitty.blogg.se
Postat av: Per

Jag har tappat ett headset och ringer till Swebus för att de ska (kunna) hjälpa mig.
-Hej, jag har tappat ett headset och undrar om ni kan hjälpa mig att hitta det?
-Javisst, i vilket område befinner du dig?
-I Solna (vad det du har med saken att göra).
-Var det där du tappade headsetet?
-Nej.
-Nehe (något förvånat), var tappade du det då?
-På en buss.
-Jaha, i vilket område?
-I Stockholm.
-Ja (lite suckande), men i vilket område?
-Hur detaljerat vill du ha det?
-Ja, var det på Ekerö, eller Danderyd.
-Det var i Danderyd, tror jag.
-Du vet inte?
-Nej.
-Nehe.
-Ska jag säga busslinjen?
-Ja, just det.
-Buss 176, eller 177.
-Okej då kopplar jag dig...

Frågan, "i vilket område" är ganska ospecifik, tycker jag. (Dessutom är jag nu inne på min tjugonde minut i kön till hittegods på SL.)

Jag gillar den här sidan.

2007-03-06 @ 16:22:15
URL: http://www.brannaskepp.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0