Skynda på det naturliga urvalet?

Enligt Darwin så ska de individer och arter som inte är starkast i naturen sorteras bort genom det naturliga urvalet. Jag tycker det är lite si och så med det.
Det känns som det går lite för långsamt. Som att man skulle behöva gå in med en chockbehandling för att snabba på processen.
Jag tänker tex på männiksor som fortfarande inte förstått att det är VÄLDIGT svårt att ringa med mobiltelefonen på ett
X2000 tåg.
Jag kan i och för sig ha förståelse för att man inte till fullo greppat det problemet.
Men vad är det för fel i huvudet på folk som 4-5 gånger efter varandra ringer från tåget, börjar samtalet med: "Jag sitter på tåget, så det är kanske lite dålig täckning."
Sedan klipps samtalet(såklart).
Men inte hindrar det tröghjärnorna från att omedelbart ringa upp samma person, inleda med exakt samma ord, för att såklart bli avbrutna igen.
Jag undrar nu om det behövs något ingrepp i det naturliga urvalet. Ska vi hjälpa naturen på traven?
Kanske genom någonform av elchock som går genom stolen när man har detta beteende?
Eller?

Kommentarer
Postat av: Niklas Claesson

Efter att lyssnat till ett samtal om Din blogg blev jag lite nyfiken och fick ganska snart en idé till eget inlägg, tack för det. Människors dumhet är något som verkligen kan förundra.

2009-05-18 @ 21:45:05
URL: http://[email protected]
Postat av: Linda J

Är inte telefonförsäljare bland det värsta som finns?! Att ringa och trakassea folk och vara påstridiga som fan för att de ska lura på en både sockar, rosenrot och annan skit som de tycks sig tro att alla är i behov av.

hellre arbetslös än att jobba som telefonförsäljare.

2009-08-15 @ 23:12:46
Postat av: Sofia

Jag sökte på "idioter" och kom hit. Det var skönt att läsa. Sen läste jag din profil:



"Jag ogillar

Borgare,Att vegetarianer alltid får bestämma maten. Även om det bara är en veggie och typ 40 vanliga.,RelkamJazz,Dåligt framförd kritik,Människor som är tröga"



Allt det där kan jag skriva under på, och det var roligt skrivet. Du verkar vara en kul prick. Men du stavar lite dåligt/slarvigt. Det finns ingenting som säger att du inte kan ta en minut och läsa igenom vad du skrivit innan du skickar iväg det. Det är sånt slarv som skapar grogrund för det här idiotsamhället. Skärpning på det. Ha en bra kväll.

2009-09-06 @ 20:49:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0