Lobotomi-söndag på McDonalds

Är i farsta centrum och slötittar i affärer. Det kurrar i magen. Jag drar mig mot Mcdonken för en snabb hamburgare. När jag kommer fram till kassan så ryggar jag nästan tillbaka. Det verkar som att det är zombies som tagit över världen!
Men nej, det var det inte. Det var bara tonåringar på sitt första jobb.
Tur, tänker jag och beställer min hamburgare.

Jag får upprepa min beställning 3 gånger på grund av att människan på andra sidan disken är intresserad av andra saker. Hon tittar på sina kollegor, tittar över axeln på mig, skrattar åt ett skämt som någon av hennes debila kollegor drar.
När jag tillslut fått människan att förstå min, inte alltför komplexa beställning, är såklart det jag vill ha inte tillverkat än.
Den kommer snart, försäkrar hon mig.

Längre bak i köket står 2 killar, de stirrar tomt framför sig med halvt öppna munnar. Inget händer.
Tjejen jag beställt av flyter förbi mig ut i lokalen och ställer sig och tomstirrar vid servetterna. Någon längre in i köket nyser ljudligt.
Jag är inte längre sugen på min hamburgare.

En av killarna med öppen mun får en burgare i handen av kollegan i köket. Han håller den ett tag. Pratar lite med sin lika slöe kollega. Håller den lite till.
Min kassatjej står fortfarande och stirrar på ingenting.

Burgare placeras sedan på en bänk. Jag VET att det är min.
Vid servetterna händer fortfarande ingenting, men det är tydligen intressant för hon står kvar och drar lite förstött i sugrören.

Jag kliver fram till kassan
Tilltalar en av de lobotomerade, påpekar att det är min burgare.
De frågar vem jag betsällt den av.
Jag pekar mot servetterna.
De ropar på henne.
Hon tittar slött på dom, sen på mig.
Sen hasar hon sig bakom disken.
Tar burgaren.
Pratar med en kollega.
Hasar sig fram till mig och räcker över den.

Jag har all respekt för att det är sjukt trist att jobba på Donken, med är fortfarande ett serviceyrke. Kan du inte ens vara lite serviceminded på McDonalds, då ska du säga upp dig.


Kommentarer
Postat av: Zandra

Meeen... varför äter du på det där skitstället då???

Max rules! (lite långsammare men godare)

2009-04-13 @ 19:57:29
Postat av: Cliff Hanger

Zandra, om det är långsammare på Max än på Mcdonald´s i Farsta - då är det sjuuukt långsamt. Teveksamt om man vill äta där heller då.

2009-05-01 @ 21:08:53
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com/
Postat av: Johan

Zandra, du är en hora. Cliff Hanger, du är en större hora.

2010-11-30 @ 22:27:21
Postat av: Geten

Hehe !

Osså klagar dom på att dom inte får jobb !

Vem fan vill anställa dessa idioter förutom McDonalds ? INGEN ! ( möjligen Pressbyrån och 7/11)

Dom lär sig inget i skolan för det enda dom sysslar med är sina jävla mobiler, och deras föräldrar är pisshuvuden som skiter i allt utom vad dom får i lön, och gör allt för att göra så lite som möjligt för den lönen. Snacka om förebilder !

Inte så konstigt att dom är idioter.

Sitta på en pall, tugga tuggummi, och fibbla med mobilen är det ända dom duger till.



Som tur är så lever vi i en tid när saker och ting börjar gå riktigt åt helvete.

Min förhoppning är att alla dessa skitskallar kommer att tvingas stå med mössan i hand vid ett soppkök inom en snar framtid.



McDonalds kallar sig själva för en "Snabbmatsrestaurang" .... Vilket är ett jävla skämt!

Det kan ta 10 min (utan kö) för att få en enkel jävla cheesburgare.

Swingen står på lastkajen och röker. Turken som steker burgare saknar förmågan att göra två saker samtidigt... och blonda Bella i kassan är ett våp som behöver en miniräknare för att multiplicera 2x2.

Noll koll. Ingen respekt. Lata & Dumma verkar vara vad som behövs för att få jobb på "donken"



Inte så jävla konstigt att allt håller på att gå åt helvete.



Så avslutningsvis... Må Fan ta er jävla nollor !



MVH

Geten







2011-06-10 @ 16:03:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0