Hjälp tåget åker nog ifrån mig, även fast jag står nästan inne i vagnen och det är jättemånga som ska ut.

Det är en sån fantastisk upplevelse att stå inklämd i en tunnelbanevagn, det är så sjukt fullt med folk, och man har skumpat några stationer. Så saktar vagnen in vid stationen och jag ska gå av.
Dörrarna går upp, och mitt framför öppning står en man. Han börjar sakta med säkert att röra sig in i vagnen trots att det är helt fullt och det VÄLLER ut människor.
Mannen verkar inte ha intelligens nog att märka detta, utan HAN SKA IN.

Jag blev så sur så jag tacklade till honom på vägen ut.
Du surnar han! Och säger åt MIG att se mig för!

herregud, folk är idioter.

hur ska denna vä'rld klara sig, när människor inte ens har vett nog att låta människor kliva ur en fullsatt vagn innan han själv ska in.

Ja, men tänk om den åker iväg, brukar folk säga när jag tjatar om detta. Ja, tänk. Hur skulle det se ut om föraren bara slog igen dörrarna 5 sekunder efter de öppnat.
Och tänk om du skulle missa tinnelbanan i rusningstid. Då är det säkert hela 2 minuter till nästa.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Underbar längd på rubriken :-)

2008-05-15 @ 13:10:09
URL: http://anneliehansson.blogg.se
Postat av: !

hahah människor är dumma i huvet

2008-05-20 @ 16:16:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0