Polis eller SL?

Sitter och lyssnar med en blandning av förtjusning, förvåning och bestörtning när en tjej i 20 års åldern sitter och har följande konversation med sina mer eller mindre debila vänner på tvärbanan.

tjejen:
"Ja men visst är det dyrt att åka med Sl, åsså har de massa poliser som åker tunnelbana för att ta fast smitare! Min syrra kom vid spärrarna vid slussen,...ah alltså hon plankade, då så kommer det civilklädda poliser och liksom tar henne..."

Kompisen bryter in:
"Men är du säker på att det var polis?"

tjejen
"Jaaaa! Alltså det är ju polis! Såhär civilklädd polis som åker tunnelbana."

Kompisen:
"Men var det inte sånna där kontrollanter?"

tjejen:
"Nä men det är så! Det är civilklädda poliser som åker runt och kollar folks biljetter. Jag menar varför gör dom det? borde inte polisen fånga knarkare och sånna? Istället så är det flera stycken som ska ta sånna som inte betalt biljetten. det är ju så dumt!"

Otroligt nog kliver det på ett gäng med kontrollanter längre bort i vagnen. Tjejen får syn på dom, rycker tag i sina kompisar och pekar på SL-kontrollanterna och utbrister:
"Kolla! Vad var det jag sa! Poliser!"

Kompisarna tittar lite tveksamt på varandra, men ingen säger nåt.
tjejen får väl tro att polisen åker tunnelbana och tar fast sånna som inte betalt biljett.....det är så idiotiskt alltså!

Kommentarer
Postat av: moi

Kanske känner hon min kusin som inte vet skillnad på poliser och trafikpoliser???

2008-06-10 @ 12:38:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0