Folk som går i bredd.

Jag har varit ute och cyklat runt i solskenet under helgen, och blir då väldigt irriterad på folk som går i bredd.
3-4 stycken, kanske med en barnvagn och gärna med en lite ettrig hund som springer över hela gång/cykelbanan hela tiden.

inte ens när man plingar så flyttas sig folk, de bara spanar lite lojt över axeln, en del muttrar surt om att man ska cykla nånannanstans.
Men kära breddgångare, vart fan ska man cykla om inte på de ställen som är gjorde för det.

Gå gärna i bredd och samtala och ha trevligt i solen, men flytta er för fan åt sidan!

Kommentarer
Postat av: JessoJess

DU, i Limpan har vi motsatt problem: folk som cyklar i bredd!

Det finn sstudenter, sen finns det STUDENTJÄVLAR! Studentjävlarna är oftast dom på cykel som MÅSTE cykla i bredd och tala med varandra och fraförallt VINGLA. Sen är det ju så att i princip alla har cyklar UTAN ringklocka så det är ingen som plingar på en, utan helt plötsligt har man bara en cyklist i arslet.

De tar ingen hänsyn och tror framförallt att de har paxat ALL plats på gång och cykelbanorna. Jag som alltid går gör det med livet som insats varenda jävla gång.

Min enda lycka är att de heller inte har hjälm - eftersom de måste vara snygga, eller så har de helt enkelt inga ädlare delar att skydda, så om de ramlar får de hjärskakning och hålls borta från offentligheten någon vecka eller två.

2008-06-02 @ 09:17:55
Postat av: sara

jag hatar alla som går, cyklar eller vaffan de nu gör i bredd. senast idag fick jag sucka högt innan lilla lyckliga familjen med barnvagn, cykel med stödhjul och gud vet allt kunde masa sig åt sidan på trottoaren. hade jag kunnat gå i buskarna på sidan eller på bilarna hade jag gjort det för att påvisa vilka idioter de var.

2008-06-11 @ 00:59:52
URL: http://saraisthename.blogg.se/
Postat av: Jessica

Ha! Ca 50 meter från jobbet fick jag lov att svänga ut på en gräsmatta för att 2 idioter (i 60+ ålder) ansåg sig ha obegränsad tillgång till cykelbanan. Min ringklocka fungerade inte heller när jag försökte uppmärksamma sällskapet på min omkörning. När jag gjort entré i jobbhusets kiosk och står och väntar i kön kliver en gubbjävel in och väser högljutt till mig "använd ringklockan nästa gång du kör förbi så att man slipper känna sig hotad till livet!!". Eh jo. Jag responderade genast "gå på rätt sida av cykelbanan istället så är problemet löst" varpå han drog vidare. Något som också ofta händer mig är att folk på cykel i förbifarten skriker till mig att jag går på fel sida - vilken sida jag än går på. Så kan det gå.

2008-07-18 @ 13:22:52
Postat av: Linda J

Då ska man inte snacka om de här jävla cyklisterna på motorvägarna och andra trafikerade vägar, som också cyklar ibredd. Vafan man får ut i andra körbanan för att komma förbi. De har ingen respekt för bilar eller sin egen säkerhet.Händer det något, får de fan skylla sig själv.

BRA BLOGG! Ligger under Favoriter nu.

2009-08-14 @ 19:03:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0