Detoxa

Sitter som vanligt och försöker undvika folks idiotiska pladder på de kommunala fortskaffningsmedlen. är det inte fullständigt poänglösa mobilsamtal om privata saker som jag ABSOLUT inte vill höra, så är det spåniga konversationer om ingenting alls.

Eller som denna, en fullblods dåre som pratar med väninnan om att detoxa.

Kvinna 1: Shit alltså, jag är helt slut.
Kvinna 2: vaddårå?
K1: Jag detoxar. Man blir helt färdig av det. Och särskilt när det är så varmt.
K2: Men vaddå detoxa? från vaddå?
K1: Alla gifter du får i dig hela tiden!
K2: Gifter?
K1. ja alltså typ en skiva bröd som väger 100 gram, det är typ hälften gift i den.
K2: Nä!?!
K1: Jo jag lovar! så nu så detoxar jag. Liksom inte äter gifter..
K2. Så du äter inte bröd nu då eller?
K1: ja, bland annat. men grejjen att det är stenhårda regler, man får nästan inte äta nåt alls. Så jag är helt slut hela dagarna. jag som tänkte ha lite kul nu på semestern. Men jag orkar liksom inte!
K2: Nä......
K1: Jag menar nu ligger jag bara hemma och flämtar! Det är helt sjukt.

Ja, bang on target, sjukt är ordet.
Du kanske inte ska detoxa just under semestern om du nu tänkt att "ha lite kul". Men det där vet jag ju förståss inget om. Men jag vet däremot att det nog inte är 50 gram gift i en brödskiva.
Folk är idioter!

Kommentarer
Postat av: Annelie

100 gram bröd är dessutom betydligt mer än en brödskiva. Mer som två frallor. Om man ska vara noggrann :-)

2008-07-10 @ 23:16:24
URL: http://anneliehansson.blogg.se/
Postat av: Jessica

Just hittat hit och är mycket nöjd med det.

2008-07-18 @ 13:12:01
Postat av: Cliff Hanger

Har du inte orkat uppdatera så mycket för att du håller på och detoxar? ;-)

2008-07-19 @ 18:22:55
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0