Point of no return

Några fjortistjejjer sitter och röker på en bänk på en busshållplats någonstans mellan staden och de yttre förorterna.
De är påtagligt under 15, de är makabert hårt sminkade, som att de sminkade sig i ett rum utan belysning...och att den som sminkade dom var både blind och utan den riktiga finmotoriken kvar i händerna.

Där satt de, rökte munbloss, knappade förstrött på sina blingade mobiler.

Då den ena av dessa små ljushuvuden säger till dom andra,

-"Alltså shit har nu tänkt på att snart kommer vi vara beroende av cigg. Jobbigt."

De andra tittar lite snet på henne och tar ett munbloss.

-"Jag kommer vara som en knarkis, fast med cigg. Shit va jobbigt."
Hon tittar lite ut i ingenstans, jag vet inte om hon tänker, eller om hennes hjärna bara stängdes ner under några sekunder(det kan ju iofs vara en och samma sak).
 Sen rycker hon till som att hon kom tillbaka till verkligheten, och slickar i sig ännu ett munbloss av ciggen.

Ja du fjortis, det är väl bara att sluta INNAN du blir beroende då...eller?

Kommentarer
Postat av: Cliff Hanger

Lättare sagt än gjort! Jag brukar beklaga mig över min växande mage och i nästa sekund kasta i mig någon godisbit...



Men jag tror att det är lite tufft bland fjortisar att kokettera om att man håller på och bli beroende, på samma sätt som det är trendigt bland medelklassen att beklaga sig över sitt späckade schema och att man har så mycket att göra.

2008-08-08 @ 23:05:23
URL: http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com/
Postat av: Amorsken

Vet väl både du och jag att det är både tufft att röka och dricka päroncongac tills man kräks.

Men skämt åtsido nu ett tag. Du såg FJÅRTISAR skegget...jag, däremot, beskådade en grupp munblossare precis utanför mitt hus på C A M P U S i Linköping...det är fan lite värre måste jag ändå få tycka. Att röka munbloss vid 14 är lungan så att säga. Men att BÖRJA röka munbloss när man passerat 18 är ju faktiskt bara patetiskt.

Men som en kompis till mig en gång skrev i ett e-mail vid 25 års ålder:

"Jag vill verkligen testa på att ta droger. tänk att dö utan att ha testat. Jag tror att det kan passa min personlighet på nått sätt. Jag är övertygad om att jag kommer testa när jag åker till Roggan(Roskilde) och försök inte få mig att avstå, det är ändå mitt beslut, mitt liv och i så fall mitt misstag."



...det är faktiskt mer patetiskt än att snacka om rökberoende vid 14...om man nu ska jämföra liksom...

2008-08-14 @ 16:31:52
URL: http://amorsken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0