Körskolan, en fars på 3 timmar.



Var för övrigt på den där inledande kursen man numera måste gå, när man ska övningsköra privat.

Det var som en fars!
Den fetlagde mannen som håller i kursen kommer försent. SÄTTER sig på en stol bredvid overheaden och sen börjar han monotont mala samtidigt som han slänger fram den ena ointressanta bilden efter den andra.....sen efter ca 15 minuter så tystnar han, börjar frenetiskt bläddra fram och tillbaka i sin pärm....han hittar inte bilden han ska ha.
Han tar ut hela bibban ur pärmen och lämnar den till receptionisten, med uppmaningen att leta igenom bunten efter den bilden som han nu måste ha.

till oss som sitter där, kanske 20 personer, säger han att det är han kollega som har rört runt i pärmen.
Som den vane föreläsare jag är blir jag provocerad av detta beteende! Kunde inte fetknoppen kommit tidigare och lagt sina jävla papper iordning, eller börjat 5 minuter senare så han kunde kolla igenom skiten.

men ICKE!

Så efter 10 minuter hittar han bilden. Lägger på den. Och vi alla, utom han, märker ju att det inte går att läsa, för att han har kopierat en blankett till OH, och texten är omöjlig att tyda.
Den bilden har han sedan uppe i ENOCHENHALVTIMME och refererar oavbrutet till........jag höll på att explodera.
Sen ställer han hela tiden retoriska frågor till oss...ingen vet om man ska svara eller inte, plus att frågorna rör sådana saker som vi nybörjare inte har en jävla aning om! det är ju liksom därför vi är där...för att lära oss.
Sen så efter 2 timmar och 20 min så ska vi titta på video....
Han får inte igång videon, vet inte vilken kanal videon ska vara på, och när han väl får igång filmen(efter att per telefon rådfrågat sin son, istället för att fråga nån i lokalen) har den redan hållt på i 10 minuter.
Men han spolar inte tillbaka den, förklarar inget, utan säger bara torrt:
-"Så, nu kan ni titta."

Sen handlar skitfilmen om faror som man ska tänka på när man fått sitt körkort.
betänk då att ingen av oss som sitter i lokalen ens har börjat att övningsköra!!!

En höjdpunkt var när han lägger på en OH om en rondell och frågar om nån av oss vet hur man ska köra igenom den.
Då säger en sur tonårsgrabb längst bak:
-"Nä, så det är väl bäst att du visar oss."

Kommentarer
Postat av: Annelie

Påminn mig gärna om att jag aldrig ska utsätta mig för att bli av med körkortet.

2008-04-29 @ 15:01:57
URL: http://anneliehansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0