Jaha, då är jag tillbaka! Folket är dummare än vanligt!

Det var ett tag sedan jag skrev. Så naturlgtvis finns det en massa saker att berätta. Jag ska inte göra det. Inte berätta allt. För om ni visste det jag vet så skulle ni tappa tron på mänskligheten.
Jag menar, vad är det som är fel i folks huvuden.
Några exempel:

1)Där jag bor har vi sopinkasten utomhus, det sitter typ 6 stycken på rad. Men om det är fullt i det närmaste, då tittar inte folk i nästa utan lämnar bara påsen på marken.
Alternativt, går in i sopsorteringsrummet och lägger påsen i närmaste kärl. Och att det kärlet sen är till för papper. Uppmarkerad med en skylt på 2x3 m ,det går dom fullständigt förbi.

2) en gammal favorti. Tunnelbanan stannar, dörrarna öppnas, men man kommer inte ut, för att det än nån som valt att ställa sig mitt framför dörrarna på perrongen. Och inte nog med det. Hon(det är oftast en hon, alternativt en herre med portfölj) ska IN i vagnen INNAN jag gått av. Mycket spännande, som att de tror att T-banan bara stannar i 5 sekunder för at sedan slänga igen dörrarna och åka vidare.

3)Halva svenska folket röstade fram en blå(småfascistisk) regering, men NU går folk bananas över att pajasarna i regeringen ska sälja ut alla de statliga bolagen. Det var ju liksom det som de gick till val på.....det var det jag hörde iaf. Men folk verkar bara höra det man vill höra.

4) Åker buss från norrtälje till Stockholm. Ja, det var ett rent helvete. Innan bussen lämnar stationen så säger föraren i högtalarna: "resan mot sthlm tar ca 1h. Jag vill oxå passa på att meddela att fläktarna på bussen är urfunktion." Åhhhhh neeeeeeej, suckar en älder dam som sitter långt fram i bussen. Av hennes reaktion att döma tolkar jag det som att hon HÖRT vad bussföraren sa. Men ICKE. För inom kort börjar hon fara upp och ner som om hon hoppade grodhopp för att kontrollera fläkten ovanför hennes säte. "Den funkar ju inte!" säger damen till den som orkar lyssna i bussen. En herre på ett säte i närheten säger då till henne att de är trasiga. Åhhh neeeej, säger hon igen. Sen går det 5 minuter så är cirkusen igång igen.........."dom funkar ju inte!"

5) Var på ett möte med lite höjdare i veckan. Varpå den ene killen kläcker ur sig: "Jag var och såg Uffe Larssons revy. Det var det roligaste jag sett. Man börjar vänja sig vid att han är så smal nu"
Oh, vad jag var tvungen att bita mig i tungan för att inte börja prata om Gubbanorexia och att Uffe Larssons revy omöjligt kan vara det roligaste han sett. Och om det var det så måste han vara skadad.
Men jag sa inget.

Folk är ju idioter, och ibland får man bara svälja det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0